We are more interested in making others believe we are happy than in trying to be happy ourselves.

Gruppsamtal med grabbarna på skype medan man kör LoL får alltid mig på bättre humör.
2 timmar med dem och GeekyNotebook is happy again<3

Kpop musik har också sin inverkan på mig (Y)
Vill verkligen sticka till Syd Korea <3 Min dröm<3

Deras killar är veeerkligen inte som svenska killar.
Korea har en helt annan kultur, which I love. De visar respekt för äldre, de tar skolan på allvar..till och med blivit lite väl för allvarligt, but still.


They can be hot but still be nice to others. Säger inte att alla svenska killar är elaka och respektlösa, men de som jag har träffat/sett (klasskamrater/"kompisar") har haft sina moments där de visat vad de gått för. Hört x antal gånger då killar i min parallella klass snackat elakt om tjejer, ex :
"Kan du tänka dig att knulla henne?", "Lätt att jag gör, hon är villig and got some nice boobies, but I would not keep her" osv. 


Eller när de fått någon tjej på kroken på någon fest så går de och snackar om tjejen och massa skit.
Inte okej enligt mig, och jag tror ni läsare håller med mig, right?


Korea har ett helt annan kultur, där visar man respekt..för ALLA. Okej, vissa kanske skiter i det men det är en stor grej i Korea, inte bara där men i nästan hela Asien.

Deras sätt att flörta med varandra och visa att man gillar varandra är helt annorlunda.
När koreanska killar flörtar med tjejer skryter de om sin status (skola, pengar, bilar) eftersom koreanska tjejer har intresse för det. Har du ingen bil är du körd, LOLZ.


Våran regel är att inte smsa, ringa någon på tre dagar för att inte verka klängig men i Syd Korea är det tvärtom.
Om du inte hört av dig inom 3 dagar så är det en signal att de inte gillar en :D


Om jag skulle flytta till Syd Korea så svär jag på att jag kommer dregla nonstop.
Killarna därborta har jävligt bra stil och de tar hand om sitt utseende, de är lika besatta som tjejer om sitt utseende! XD


Och nej, jag går inte bara efter utseendet, jag ger alla en chans men ja, jag kollar faktiskt på utseendet också men jag dissar inte folk utan att lärt känna dem. Och jag vet att ni gör likadant, don't lie :)
Men nu ska jag lyssna på musik (Infinite) och sova :D <3

Tumblr_lzc2zqfwef1qd4ap1o1_500_large

MyungSoo från Infinite - Så jävla trist att de inte har konserter i Sverige, kan inte direkt skippa skolan i en vecka för att åka till Syd Korea :c 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Postat av: candy♥

Fin blogg:) Allt bra idag?? :D

2012-02-16 @ 11:16:03
URL: http://ccanddy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Frågestund på min blogg! Hade vart jättesnällt om du kunde fråga något, kram!



http://intefilles.blogg.se/2012/february/ni-glommer-inte-min-fragestund-va.html#comment

2012-02-16 @ 13:18:40
URL: http://intefilles.blogg.se/