Sunny days



Kollade på EatYourKimchi nyss och deras inslag om godis och snacks, blev lite nyfiken på vad Syd Korea har för godis och snacks, är det ungefär samma som här i Sverige eller har de helt andra saker?

Well, obviously så har de liknande godis som här i Sverige, t.ex. polkagrisar, choklad (samma märken) mm.
MEN! De har också andra saker som Dark Angel (choklad), Lotte Chew - Let - Pomegranate, söta riskakor osv.


Sedan hitta jag...CONDOM ICE CREAM!
All I can say is...WTF?! Trodde kondomer var till att skydda sig under sex men nu har Syd Korea börjat stoppa glass i kondomer! Visserligen heter den inte Kondom glass men kan inte namnet och många kallar den för kondom glass så då kallar jag den också för det. Om det är någon som vet vad den heter kan ni ju gärna kommentera inlägget så jag kan skriva vad den egentligen heter :)

Undrar hur folk skulle reagera här i Sverige om jag gick runt i stan med en sådan i munnen XD

Nu är jag nyfiken på hur ni reagera när ni såg "Condom Ice Cream" på bilden :)
Kommentera vad ni tycker om "Kondom" glassen och hur ni tror att folk här i Sverige skulle reagera på den glassen :)

Tryck på länker för att få mer information om Koreansk godis mm.
http://www.candyblog.net/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Postat av: Anonym

Helloew Gulleplutt! Taggar du också inför Gladiatorerna ikväll? :)



Vinnaren av veckans babe är nu utsedd, kika in här om det blev du som vann:

http://lindshe.blogg.se/2012/january/vinnaren-av-veckans-babe-v-1.html#comment



Ha en fortsatt trevlig kvällsstund! <3

2012-01-07 @ 19:19:56